Patisserie Show Yenikapı Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi'nde kapılarını açtı! Patisserie Show Yenikapı Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi'nde kapılarını açtı!

Endüstriyel reklam ve dijital baskı dünyasını her yıl renkli bir kalabalıkla buluşturan 24.Uluslararası Endüstriyel Reklam ve Dijital Baskı Teknolojileri - SIGN İstanbul 2023 Fuarı, 21 Eylül'de kapılarını açtı.

Türkiye'nin ve dünyanın lider reklamcılık ve baskı teknolojisi firmalarını fuar aracılığıyla katılımcılarla buluşturan Uluslararası Endüstriyel Reklam ve Dijital Baskı Teknolojileri Fuarı, serigrafi makinelerinden tekstil baskıdan lazer makinelerine, boyalardan sarf malzemelerine, LED sistemlerinden endüstriyel reklam ürünlerine pek çok ürünü görme ve deneyimleme fırsatı sundu. Sign İstanbul ve beraberindeki promosyon fuarına katılanlar arasında Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan, Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Genel Başkanı Mahmut Asmalı, İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister, İTO Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Akif Develioğlu, Promosyon ve Matbaa Sanayici İşadamları Derneği (PROMASİAD) Başkanı Ömer Karatemiz, Kredi Garanti Fonu Yönetim Kurulu Başkanı Erdoğan Özegen, Tarsus Fuarcılık Türkiye Genel Müdürü Zekeriya Aytemur da yer aldı. Promosyon sektöründen ürünlerin sergilendiği alan olan Promogift İstanbul'a da ev sahipliği yapan fuar, promosyon dünyasına özel birbirinden özel ve ilgi çekici ürünleri gelen ziyaretçilere tanıttı. Açılış töreninde konuşan Ticaret Bakan Yardımcısı Gürcan, bugün tekstil üreticilerinden perakende malzeme satıcılarına, dijital baskı merkezlerinden reklam ajanslarına, akademisyenler ve STK'lerden promosyon ürünleri distribütörlerine kadar kamu ve özel sektörde pek çok kurum ve kuruluşun bir araya geldiğini söyledi. Gürcan, "Firmaların tanıtım ve reklam ürünleri ihtiyaçlarına tek adresten çözüm sunmayı hedefleyen PROMOGIFT aracılığıyla İstanbul'da hem mevcut pazarlarınızı daha da güçlendirmenizi hem de yeni iş bağlantıları ve farklı ihracat kanalları kazanma fırsatı bulmanızı temenni ediyorum. " dedi. "Bu fuar, Türkiye'nin jeoekonomik konumu açısından önde gelen bir avantajıdır." MÜSİAD Genel Başkanı Mahmut Asmalı, SING İstanbul ile güçlerini birleştirerek hayata geçirdikleri PROMOGIFT İstanbul'un, bambaşka bir kimlikle sektörün karşısına çıktığını belirterek büyük bir sinerji oluştuğunu söyledi. Asmalı, "Ziyaretçilerinin yüzde 40'ı (doğrudan) alıcı kitlesinden oluşacak bu fuar, katlanarak büyüyecek ve gelişecektir." dedi. İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister ise endüstriyel reklam ve kurumsal tanıtım sektörlerindeki matbaa ve promosyon firmalarının kalite açısından Batı, fiyat açısından da Doğu'daki rakipleri ile çok rahat rekabet edebildiğini belirtti. İTO Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Akif Develioğlu, fuarların mesleki birliktelik açısından önemine işaret etti. Develioğlu, "Promosyon sektörü 2 milyar doları aşan bir güce sahip. Yan dallarla birlikte 300 bin kişilik bir istihdamdan bahsediyoruz. Her geçen gün büyüme potansiyelini kullanıyor. Pandemi sonrası da büyümenin çok hızlı olduğunu görüyoruz. İthalat ağırlıklı sektörden ihracat ağırlığına geçmek çok önemli." diyerek promosyon sektörünün Kovid-19 döneminde dahi küçülmediğini söyledi.   "Promosyon üreticilerimiz dış pazarlara açılma noktasında çok istekli" Promosyon ve Matbaa Sanayici İşadamları Derneği (PROMASİAD) Başkanı Ömer Karatemiz de başkanların konuşmasına katıldığını vurgulayarak "Uzun yıllar boyunca ithalatın lokomotif olduğu sektörümüzde son yıllarda üretim yatırımları ciddi şekilde arttı. Üreticilerimiz, dış pazarlara açılma noktasında çok istekliler ve yurt dışı fuarlara katılmak için gayret gösteriyorlar" diye ifade etti. Tarsus Fuarcılık Grubu Genel Müdürü Zekeriya Aytemur da reklam sektörünün bir araya geldiği fuar olarak da bilinen SIGN İstanbul'un gelişen teknolojiler ve malzemeler sayesinde artık "endüstriyel reklam" olarak tabir edildiğini açıkladı. 24 bini aşkın profesyonel ziyaretçinin katıldığı SIGN İstanbul, dijital baskı makineleri, tekstil baskı makineleri, transfer baskı ve serigrafi makineleri, lazer makineleri, CNC router ve frezeler, reklam ve baskı malzemeleri, boyalar, LED sistemleri, endüstriyel reklam ürünleri, görsel iletişim ve sergileme ürünleri sergilemeye 24 Eylül Pazar gününe kadar devam edecek.

Editör: Eslem Nur KARAMAN