Türk Telekom, 2024 yılı ikinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını İstanbul’da düzenlediği basın toplantısında açıkladı. Şirketin konsolide gelirleri, yılın ilk altı ayında yıllık bazda yüzde 5 reel artışla 63,2 milyar liraya ulaştı. FAVÖK (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar) ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22,2 oranında reel artış göstererek 23,9 milyar liraya yükseldi. FAVÖK marjı da geçen yıla göre 530 baz puan artışla yüzde 37,8 olarak gerçekleşti.

2024 yılının ilk yarısında Türk Telekom’un net kârı, deprem etkilerini içeren geçen yılın aynı dönemine kıyasla hızlı bir ivmelenme göstererek 2,5 milyar liraya ulaştı. Şirketin toplam abone sayısı, ikinci çeyrek itibarıyla 52,6 milyona yükseldi. Fiber ağ uzunluğu, Türkiye'nin her köşesine yüksek hızlı internet sunma hedefi doğrultusunda 449 bin kilometreye ulaştı. Fiber ağ kapsamı ise 2024 yılının ilk yarısında 32,4 milyon haneye çıktı.

Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, sabit internet ürünlerinde toplam abone sayısının yıllık bazda yüzde 1,8 artışla 15,2 milyona ulaştığını belirtti. Fiber abone sayısının son 12 ayda 969 bin net artışla 13,2 milyona yükseldiğini ifade eden Önal, mobil abone sayısının ise 26,3 milyona çıktığını açıkladı. Ayrıca, faturalı hatlarda son 12 ayda rekor seviyede 1,9 milyon net abone kazanımı sağladıklarını vurguladı.

Önal, toplantıda şunları kaydetti: "2024 yılı ilk yarısında, konsolide gelirlerimizi 63,2 milyar lira ile geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 reel oranında artırdık. FAVÖK, yıllık bazda yüzde 22,2 artışla 23,9 milyar liraya çıktı ve FAVÖK marjı yüzde 37,8 olarak gerçekleşti. Net kârımız ise 2,5 milyar lira oldu. Ülkemizin dijitalleşmesi için 2005'ten bu yana yaptığımız toplam yatırım 20,7 milyar dolara ulaştı. Teknoloji yarışında ülkemizi ileri taşıyacak her hamlede biz varız. Önümüzdeki dönemde de dijitalden altyapıya, fiberden mobile, müşteri deneyiminden girişimlere kadar her alanda faaliyetlerimizi sürdüreceğiz."

Önal, 81 ilin tamamında fiber ağları kurarak Türkiye'nin her yerini yüksek hızlı internetle buluşturduklarını belirtti. Fiber gelişim raporuna göre, Türkiye'nin fiber hane kapsaması bakımından Avrupa’da ikinci sırada olduğunu söyledi. Fiber ağ uzunluğunun 449 bin kilometreye, fiber hane kapsamalarının ise 32,4 milyona ulaştığını ifade etti.

Yeni bir kavram olan "Fiber Mobilite" çağını başlattıklarını açıklayan Önal, fiber gücünü mobil alana taşıyarak bu çağın öncüsü olduklarını vurguladı. 5G’ye geçişle birlikte mobil müşterilerin bu teknolojinin avantajlarından daha da fazla yararlanacaklarını belirtti. Mobilde önemli bir mesafe katettiklerini ve bu alandaki sürdürülebilir stratejilerin olumlu sonuçlarını gördüklerini söyledi. Önal, 4,5G ihalesi sonrası frekans sahipliğini üç katına çıkardıklarını ve 5G için kritik öneme sahip 1800 MHz frekans sahipliğinde pazar lideri olduklarını belirtti.

Kiğılı, Fenerbahçe’nin resmi giyim sponsorluğunu üstlendi Kiğılı, Fenerbahçe’nin resmi giyim sponsorluğunu üstlendi

Türk Telekom’un fiber ve mobil ağ yatırımlarıyla Türkiye’nin dijital geleceğini inşa etmeye devam ettiğini söyleyen Önal, yerli 5G teknolojileri ve ekosistem destekleriyle de ülkenin teknoloji ihracatına katkıda bulunduklarını açıkladı. Şirketin, LTE baz istasyonlarının yüzde 52’sinin fibere bağlı olduğunu ve 5G için gerekli yatırımlarını yıllardır yaptığını ifade etti. Önal, Türkiye'yi 5G teknolojisinin merkez üssü yapmayı hedeflediklerini belirtti.

Sabit imtiyaz süreciyle ilgili olarak, Türk Telekom'un yatırım yükümlülüğü olmaksızın yatırımlarına devam ettiğini vurgulayan Önal, fiber altyapı yatırımlarının memlekete hizmet anlayışıyla yapıldığını söyledi. Şirketin bugün Türkiye’de sokakların yüzde 96’sına fiber ulaşımı sağladığını belirtti.

Önal, Türkiye'de 32,4 milyon hanenin Türk Telekom’un fiberine erişebilir noktada olduğunu ve bu yıl 2 milyon yeni haneyi fiberle buluşturmayı hedeflediklerini açıkladı. Fiber mobilite kavramı ile ilgili olarak ise önümüzdeki günlerde daha detaylı bir lansman yapacaklarını duyurdu.

Editör: Eslem Nur KARAMAN