Uraloğlu: "İstanbul Havalimanı, Avrupa'nın En Yoğun Havalimanı Olmaya Devam Ediyor" Uraloğlu: "İstanbul Havalimanı, Avrupa'nın En Yoğun Havalimanı Olmaya Devam Ediyor"
Ev ve mutfak eşyaları sektörü Invitation Only etkinliğinde buluşuyor. EVSİD’in kendi alanında düzenlediği ve bir dünya markası haline gelen ‘’Turkısh Housewares by Invitation Only’’ etkinliği, ziyaretçilerini 9-10 Mayıs tarihleri arasında İstanbul'da Haliç Kongre Merkezi'nde ağırlayacak. Bu yılın ilk çeyreğinde, 837 milyon dolarlık ihracata imza atan ev ve mutfak eşyaları sektörü bu yıl altıncısı gerçekleşecek olan Invitation Only etkinliğinde buluşacak. EVSİD'in kendi alanında dünya markası haline gelen "Turkish Housewares by Invitation Only" etkinliği 100'ün üzerinde alıcıyı 9-10 Mayıs tarihleri arasında İstanbul'da Haliç Kongre Merkezi'nde ağırlayacak. Türk üreticileri olarak 2022’de yaşanan olumsuzluklara rağmen üretime üretime hız kesmeden devam ettiklerini söyleyen EVSİD Başkanı Talha Özger, ürün gruplarına baktıklarında elektrikli küçük mutfak aletleri, metalden mamul pişirme ve sofra gereçleri, plastik ev ve mutfak eşyaları gruplarının sektör ihracatının lokomotifleri olduğunu aktararak, sektörün ihracatının yarısından fazlasını Avrupa Birliği ülkelerine gerçekleştirdiklerini kaydetti. Özger: ‘’2023 yılının ilk 3 aylık döneminde Almanya, Fransa ve İtalya sektör olarak en fazla ihracat gerçekleştirdiğimiz ülkeler oldu. İhracat pazarlarımıza baktığımızda 10 milyon doların üzerinde ihracat yaptığımız ülkeler arasında Suudi Arabistan, Özbekistan ve Ukrayna – Rusya pazarlarına ihracatımızın değer bazında yüzde 60'ın üzerinde arttığını görüyoruz. Özellikle bir süre kapalı kalan Suudi Arabistan pazarına yapılan ihracatımız iki ülke arasındaki ilişkilerin normalleşmesiyle beraber eski seviyelerine döndü diyebiliriz." dedi. ''2023 yılında 4 dolar/kg'yi aşmayı hedefliyoruz.'' Türk ev ve mutfak eşyaları sektörünün Çin, Almanya, İtalya ve Hollanda’nın ardından değer bazında ihracatta 5. sırada olduğunu vurgulayan Özger, "Net ihracat yani bu saydığımız ülkelerin ithalatlarını çıkardığımızda yapılan sıralamada Çin’in ardından 2. sırayı alıyoruz. Birim ihracat değerimiz pandemi öncesinde 3,2 dolar/kg idi. 2022'de bu rakam 3,7 dolar/kg seviyesine ulaştı. 2023 yılında ise 4 dolar/kg'yi aşmayı hedefliyoruz." dedi. Şubat ayında yaşanan deprem felaketinde en çok etkilenen sektörlerden biri olduklarını dile getiren Özger, "Deprem özellikle pişirme grubu üreticilerimizi fazlasıyla etkiledi. Hem üretim hem de pazarlama konusunda hala sıkıntılar yaşanıyor. Ancak kısa sürede üretimin toparlanacağını düşünerek yılın ikinci yarısında ihracatın yeniden yükselişe geçmesini ve yılı 2022 performansının az da olsa üzerinde kapatmayı hedefliyoruz.” dedi.
Editör: Eslem Nur KARAMAN