Ev ve mutfak eşyaları sektörünün en önemli etkinliklerinden biri olan 34. Zuchex Uluslararası Ev ve Mutfak Eşyaları Fuarı, 19 Eylül Perşembe günü İstanbul’da kapılarını açtı. Informa Markets tarafından, Züccaciyeciler Derneği iş birliğiyle düzenlenen fuar, dört gün boyunca 1.500’den fazla markanın yenilikçi ürünlerini sergileyecek. ZÜCDER Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Öksüz, Fuar Dergisi mikrofonlarımıza detayları aktardı.

MAKSDER Başkanı Gökhan Kocabaş: "Sektör olarak önümüzde de zor bir dönem var gibi görünüyor" MAKSDER Başkanı Gökhan Kocabaş: "Sektör olarak önümüzde de zor bir dönem var gibi görünüyor"

Fuarın 14 holden oluşan 100 bin metrekare alan üzerinde kurulduğunu belirten Öksüz, 45 bin nitelikli ziyaretçi beklediklerini ileterek, ''Geçtiğimiz yıla göre de bu hatrı sayılır bir ilerleme demek. Dünyanın birçok ülkesinden, 5 kıtadan yaklaşık 45 bin kişiyi ağırlamayı bekliyoruz.'' şeklinde konuştu.

Öksüz, ev ve mutfak eşyaları sektöründe Türkiye’nin dünyada en büyük 10. ihracatçı konumunda olduğuna da dikkat çekti. Dünyada en büyük ihracat yapan ülkenin Çin olduğunu belirterek, "300 milyar dolarlık bir iş hacminden bahsediyoruz. 150 milyar dolarını tek başına Çin sağlıyor. Şu anda 10. sıradayız. İlk 5 içerisine girme hedefimiz vardı. Ama pandemiden sonra özellikle çevre ülkelerde olan savaşların durumu ve ekonomik olarak bir takım zor süreçlerden geçiyor olmak bizi 10. sıraya getirdi. Ama yine de yurt içinde 100 milyar dolar yayıp dış ticaret açığı veren ülkemizin içerisinde yaklaşık 4 milyar dolara yakın dış ticaret fazlası veren bir sektör olarak önemli bir noktada olduğumuzu düşünüyorum." dedi.

Ev ve mutfak eşyaları sektöründe ithalat açısından en büyük pazarın Amerika Birleşik Devletleri olduğunu belirten Öksüz, Kanada ve Almanya gibi ülkelerin de sektörde önemli ithalatçı ülkeler arasında yer aldığını ifade etti. "Bu ülkeleri baz alıyoruz. Tabi ki Avrupa Birliği olmazsa olmaz. Satışımızın %58’ini Avrupa Birliği ülkelerine gerçekleştiriyoruz. Amacımız bunun yanında genel Avrupa pazarına açılmak. Amerika Birleşik Devletleri pazarına da uzak doğu pazarından yerleşmek istiyoruz." şeklinde konuştu.

Fuara ilk kez katılan 1.500’ün üzerinde uluslararası markanın da ağırlanacağına değinen Öksüz, uluslararası katılımın fuar üzerindeki etkisini değerlendirdi: "Sektörde iyi olan ülkelerin de mutlaka katılımcılarını bu faaliyet içerisine almanız gerekiyor. Dünyada en büyük ihracat yapan Almanya ve Amerika Birleşik Devletleri’nin de bu fuarlarda katılımcı olarak yer almaları, fuarımızın dünyadaki yerini daha da güçlendiriyor. Zaten züccaciye sektöründe dünyanın en büyük üçüncü fuarıyız. En büyük fuar Çin Kanton Fuarı. Daha sonra Almanya’daki Ambiente geliyor. Artık eskiden İtalya ve Fransa vardı. Amerika Birleşik Devletleri'ndeki fuarlar da vardı. Ama üçüncü sırada züccaciye işi yapıyorsanız tüm dünyanın ortak gördüğü fuar, Zuchex’tir."

Öksüz, fuarların anlık ticaret hacminden ziyade uzun vadeli iş ilişkilerine kapı araladığını belirterek, ''Biz burada katılımcı işlerin temellerini atıyoruz. Uzun yıllarca iş yapacağız. Firmalarımızı oluşturuyoruz. Yani bir kere mazlum vakti. Sürekli iş birliği olacak firmaları burada oluşturmak için bu fuarlarda yer alıyoruz. Zaten o yüzden 6 milyar dolar iradeyle gerçekleştiriyoruz. Hedefimiz, 10 milyar dolarlara çıkarak ilk beş içerisine girmek." dedi.

Öksüz, Türkiye'nin sektördeki yerini güçlendirmek için yurtdışı zirvelerine ve Antalya’da düzenlenen fuarlara büyük önem verdiklerini vurguladı. "Önümüzdeki hedef pazarlarımızdan dolayı Fas’a gidiyoruz. 3-5 arasında Antalya’da yine geleneksel hale gelen zirvemizi gerçekleştireceğiz. Yaklaşık 50-100’e yakın katılımcı firmayı, misafirimizi 100 tane firmamızla bir araya getirip bir tür buluşma yaparak bu ihracat hedeflerimize ulaşmada çalışmaya devam edeceğiz." diyerek sözlerini tamamladı.

Editör: Sude Yılmaz