Mehmet Şimşek'ten BDDK düğünü için talimat iddiası: "Gereği neyse yapılacak" Mehmet Şimşek'ten BDDK düğünü için talimat iddiası: "Gereği neyse yapılacak"

Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, gelecek olan 2023 senesi içinde ihracat hedeflerinin 10 milyar dolar olduğunu söyledi. 2030 yılında sektör büyüklüğünün 50 milyar dolar, ihracatın ise 20 milyar dolara çıkmasını beklediklerini ifade etti.

30.yılını kutlayan Ambalaj Sanayicileri Derneği, yeni yıl öncesi sektörlerinde yaşanan gelişmeleri ve gelecek sene içerisindeki hedeflerini duyurdu.  Yapılan açıklamalarda Ambalaj Sektörü Derneği Başkanı Zeki Sarıbekir kendi görüşlerine de yer verdi. Cumhuriyetin kuruluşunun 100’üncü yılı 2023’te Türkiye’deki ambalaj sektörünün pazar büyüklüğünün 28 milyar dolardan 30 milyar dolara çıkacağını beklediklerini açıklayan Sarıbekir, kişi başı tüketimin de 300 dolardan 380 dolara çıkmasını beklediklerini söyledi. HEDEF İHRACAT 8 MİLYAR DOLAR! Zeki Sarıbekir: ‘’2023 hedefimize 2022 sonunda ulaşabileceğimizi düşünüyoruz. Bu sebeple 2023 için yeni hedefimizi 10 milyar dolar olarak yeniden belirledik. Ülkemizde yaklaşık 400 milyar dolarlık bir ekonomik hareketi ambalajlarla sağlıyoruz. 2030 yılına ise sektör büyüklüğümüz için 50 milyar dolar, ihracat için de 20 milyar dolar hedef koyduk.’’ Türkiye’nin jeopolitik konumundan ötürü lojistik yönden avantajı olduğunu, aynı zamanda fiyat kalite dengesine sahip olduğunu ifade eden Zeki Sarıbekir, Türkiye’nin her zaman güvenilir bir liman konumunda olduğunu söyledi. Sarıbekir: ''Gerek jeopolitik konumumuzdan ötürü lojistik yönden avantajımız, gerekse fiyat kalite dengesine sahip olmamız ülkemize birçok fırsat doğuruyor. Pandemi ile birlikte bu avantajlarımızın daha da öne çıktığını gördük. Yakalanan fırsatları sürdürülebilir kılmak için çalışmalarımızı aralıksız sürdüreceğiz. Daha çok ülkeye ambalaj satmayı, pazar sayımızı artırarak ürettiğimizin en az yarısını ihraç etmeyi hedefliyoruz.'' AMBALAJ ÜRETİMİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE ÇEVRE ARTIK ÇOK ÖNEMLİ! Ambalaj sektörü olarak önem verdikleri iki konunun daha olduğunun altını çizen Başkan Sarıbekir, bu iki konuyu sürdürülebilirlik ve çevre olarak açıkladı. Sürdürülebilir bir çevre için Avrupa Yeşil Mutabakatı’nın (European Green Deal), döngüsel ekonomi ve geri dönüşüm vizyonunu gündemde tuttuğunu belirten Zeki Sarıbekir, iklim değişikliğinin etkilerinin azaltılmasına yönelik öncelikli konulara önem verdiklerini belirtti. Zeki Sarıbekir ‘’Ambalaj Sanayicileri Derneği olarak dünyada karbonsuz ekonomiye geçiş sürecini yakından takip ediyoruz ve üzerimize düşeni yerine getirme gayretimizle elimizden gelen desteği sektöre sunmayı sürdürüyoruz.’’ dedi. ÇİN’DEN UZAKAŞAN HER ÜLKENİN İLK DURAĞI: TÜRKİYE Yakın coğrafyamızda çok büyük ve önemli pazarlar olduğuna değinen Zeki Sarıbekir, bunun her açıdan Türkiye’ye yarar sağlayacağını söyledi. Ambalaj sektörünün ihracatının Türkiye’nin genel ihracatına benzer özellikler içerdiğini, Türkiye’nin ana ihracat pazarının Avrupa Birliği olduğunu da belirten Sarıbekir: ''COP27'nin devreye alınmasıyla birlikte sektör olarak bazı avantajlar da yakalayabiliriz. Yakın coğrafyamızda çok büyük ve önemli pazarlar var. Bu her açıdan Türkiye'ye avantaj sağlayabilir. Avrupa ülkeleri,  Orta Doğu ve Afrika pazarları yanı başımızda. İhracatta çemberimizi genişletebiliriz. Rusya'nın içinde olduğu durum düşünüldüğünde Türkiye bu ülke için daha da önemli bir konuma geldi. Son dönemlerde ambalaj sektörü olarak da Rusya'ya ihracatımızı yüzde 50 seviyelerinde artırmayı başardık. Bu başarının devam etmesini bekliyoruz. Burada en dikkat çeken ülkelerden biri de ABD. Uzun yıllardır en çok ihracat yaptığımız ülkeler arasında ABD vardı ancak bu yıl dördüncü sıraya yükseldi. Bu da Türkiye'nin ABD pazarında ne kadar önemli bir konuma geldiğini bize gösteriyor. ABD, alternatif pazarlar arıyor. Burada da Türkiye ön plana çıktı. Tedarik zincirinin bozulmasıyla birlikte Çin'den uzaklaşan ülkelerin durağı da Türkiye oluyor. Oluşan fırsatları çok iyi kullanarak, ihracatta çok daha hızlı bir büyüme grafiği yakalayabiliriz.'' dedi.
Editör: Eslem Nur KARAMAN