Pandeminin ardından fiziki fuarlar yeniden başlarken, Automechanika fuarları, artan talebin en bariz sahnesi oluyor. İstanbul’un ardından Frankfurt, Buenos Aires ve Dubai fuarları, otomotiv sektörünün profesyonellerini bir araya getirecek. 22-24 Kasım’daki Automechanika Dubai Fuarı’na en geniş katılımı, İTO’nun iştirak organizasyonuyla Türk firmaları gerçekleştirecek.
Üyelerinin yeni pazarlara erişimi için fuarlara katılmasını sağlayan
İstanbul Ticaret Odası (İTO), bu yıl yaklaşık 40 uluslararası fuarın katılım organizasyonunu gerçekleştirdi. Sektörde, 2022 yılının en önemli etkinliklerinden kabul edilen ‘
Automechanika’ fuarları da bu yıl birbiri ardına fiziki fuar alanlarında yapılıyor. Haziran ayında
Messe Frankfurt Istanbul ve
Hannover Fairs Turkey işbirliği ile düzenlenen
Automechanika Istanbul’un ardından 13-17 Eylül’de Almanya’nın Frankfurt şehrinde Automechanika
2022-Uluslararası Otomotiv, Servis ve Yedek Parça Fuarı kapılarını açacak. Önceki yılların aksine Çinli firmaların eksikliği sebebiyle Frankfurt’taki fuarda Türkiye’nin ve diğer ülkelerin daha görünür olması bekleniyor. Türk firmalarının en popüler olacağı yer ise Dubai olacak.
TANITIM TOPLANTISI
Birleşik Arap Emirlikleri’nde 22-24 Kasım’da düzenlenecek Automechanika Dubai Fuarı, otomotiv, yan sanayi ve ilgili alanlardaki Türk firmaların çıkarmasına sahne olacak. Türkiye milli iştirakini İstanbul Ticaret Odası’nın (İTO) yürüttüğü fuarda, 69 firma, ürünlerini sergilemeye hazırlanıyor. İTO’nun fuar katılım organizasyonlarındaki başarısını perçinleyen Automechanika fuarları için bir tanıtım toplantısı düzenlendi. Automechanika fuarlarına katılan Türk firmalarının temsilcilerinin, organizatörlerle bir araya gelme imkanı bulduğu toplantı, İTO’nun Eminönü’ndeki merkez binasında gerçekleştirildi.
GÜÇLÜ TEMSİL
Toplantının açılışında konuşan İTO Başkan Yardımcısı Dr. İsrafil Kuralay, İTO’nun, 1960’lı yıllardan bu yana reel sektörün uluslararası fuarlara katılımını sağladığını hatırlatarak, “Her yıl 40’a yakın fuarda ülkemizi temsil ediyoruz. Tabii bu temsiliyet katılımcıların varlığıyla oluyor. Firmalarımızın dış pazarlara açılmasında önemli bir araç olan fuarlarda, katılımcıların yanında olduğumuzu en etkili şekilde gösteriyoruz” dedi.
HIZLI KOŞUYORUZ
Pandeminin ardından Türkiye’nin ülke olarak hızlı koştuğunu belirten Kuralay, “Üretim, ihracat ve fuar anlamında hızlı büyüyoruz. Arjantin’in Buenos Aires şehrinde iki yılda bir düzenlenen Automechanika Buenos Aires 2022 Fuarı, 11-14 Ekim’de gerçekleştirilecek. Bu fuarın Türkili milli iştirak organizasyonu İTO tarafından düzenlendi. Automechanika Dubai Fuarı’na da İTO’nun organizasyonuyla en geniş katılımı Türk firmaları gerçekleştirecek. Burada çok iyi bir performans gösterdik. Firmalarımızın da olağanüstü gayretle fırsatları değerlendireceğini tahmin ediyoruz. Ticaret iyi yapılırsa barışı tesis etmeye de olumlu katkısı oluyor” diye konuştu.
YOĞUNLUK BEKLENİYOR
Messe Frankfurt İstanbul Fuar Direktörü Can Berki ise konuşmasında, pandemi sonrasında fiziki fuar iştahının güç kaybetmediğine dikkat çekti. Salgında gerçekleşmeyen planların etkisiyle üç yıla varan bir yoğunluk beklendiğini belirten Berki, bunun yansımalarının katılım ve yer talebinde de görüldüğünü vurguladı. Dijital fuar uygulamalarının ihtiyacı karşılamada henüz yeterli seviyede olmadığını ifade eden Berki, “Dijital fuarcılık, fuarların yan destek fonksiyonu olarak bulunduğunda çok mantıklı, bu şekilde çok renkli eklentiler olabilirler” dedi. Berki, 13-17 Eylül’de Frankfurt’ta Çinliler yerine Türk firmalarının ön planda olacağını da kaydetti.
Messe Frankfurt Mittle East Dubai Fuar Direktörü Mahmut Gazi Bilikozen de Automechanika Dubai’de en büyük katılımcının Türkiye olacağını söyledi. Bilikozen, “İTO’nun organizasyonu ile bu başarı geliyor. Kendilerine profesyonel iştirak organizasyonu ve bu toplantı için teşekkür ediyorum” diye konuştu. Bilikozen, Dubai’deki fuarda, Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerinin yanı sıra hemen her ülkeden katılımcının yer alacağını ifade etti. Bilikozen, ayrıca Şili’den dahi katılım olduğuna dikkat çekerek, “Güney Amerikalı profesyoneller, çok farklı özelliklere sahip tedarikçileri bu bölgedeki fuarlarda bulabildiklerini söylüyorlar” dedi.
TALEP DE FİYAT DA ARTACAK
İTO’da gerçekleştirilen toplantıda en çok dile getirilen konu, fuarlarda artan talep ve yer bulamama sorunu ile yüksek metrekare ücretleri oldu. Katılımcıların sorularını cevaplayan Can Berki, “Pandemi sebebiyle biriken bir talep var. Ayrıca birbiri ardına yaşanan küresel gelişmeler sebebiyle her ülkede alışılmadık seviyede enflasyon başladı. Bu durumda firmaların beklentilerinin aksine, fiyatlarda daha fazla artış olması yüksek ihtimal” dedi.
DAHA BÜYÜK FUAR ALANI LAZIM
Can Berki, İstanbul’daki fuarda yaşanan yer sıkıntısının hatırlatılması üzerine, “İstanbul’da talep artıyor. İstanbul’un ve Türkiye’nin daha geniş fuar alanına ihtiyacı var” dedi.