22. Bayim Olur Musun? Fuarı İstanbul Yenikapı Avrasya Gösteri Merkezi’nde kapılarını açtı. Medyafors Fuarcılık organizatörlüğünde düzenlenen Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı’nda girişimci ve yatırımcılardan büyük ilgi görüyor. 17 – 20 Ekim tarihleri arasında ziyaretçilerini ağırlayacak olan fuar Fuar Dergisi medya sponsorluğunda büyümeye hız katmak isteyen markalarla girişimcileri ve yatırımcıları bir araya getiriyor.

Master Shoes 2. Konya Ayakkabı ve Çanta Moda Fuarı başladı Master Shoes 2. Konya Ayakkabı ve Çanta Moda Fuarı başladı

Dünyanın en büyük üç franchise fuarından biri olma özelliği ile öne çıkan Bayim Olur Musun? fuarının açılışı İstanbul Yenikapı Avrasya Gösteri Merkezi’nde gerçekleşti. Fuarda, çeşitli sektörlerden markalar, yeni iş anlaşmaları yaparak büyüme fırsatları elde ediyor. 30 bin ziyaretçinin beklendiği fuarda yatırımcılar, franchise iş modeliyle kendi işlerini kurma ve sürdürülebilir kazanç fırsatları yakalama imkanı bulacak.

Geçtiğimiz yıl 500 milyon doların üzerinde iş hacmi yaratılan fuarda bu yılki iş hacminin bu rakamı geçmesi bekleniyor. Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı’nda Türk markalarını dünya sahnesine taşıyacak yatırım fırsatları sunuluyor. 200’ün üzerinde yerli ve yabancı markanın yer aldığı fuar süresince ve sonrasında 4 bin franchise anlaşma sayısı hedefleniyor. Yalnızca yerel pazarda değil, Orta Doğu, Arap ülkeleri ve Avrasya’da tanınan bir etkinlik haline gelen fuar, 55 farklı ülkeden gelen yabancı yatırımcıları ağırlıyor ve Türk markalarını dünya sahnesine taşıyor. Medyafors Fuarcılık aynı zamanda yatırımcılara franchise yatırımlarında destek olarak işletme yolculuklarında eşlik ediyor.

D S C01520

Medyafors Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Özhan Erem Fuar Dergisi mikrofonlarımızla fuarla ilgili detayları paylaştı. Erem, fuar kapılarının her yıl olduğu gibi bu yıl da yoğun bir katılımla açıldığını belirtti ve 30 bin ziyaretçi beklentisi olduğunu paylaştı. Şu anki ziyaretçi sayılarından oldukça memnun olduklarını ifade eden Erem, “22 yıldır olduğu gibi, kapılarımızı açtık ve inanılmaz bir ziyaretçi akını var. 30 bin kişilik bir ziyaretçi beklentimiz var. Hem online bilet alan yatırımcı adaylarıyla, hem de markalarımızın ulaştığı yatırımcı adaylarıyla bu sene çok farklı bir forum olacağını biliyorduk."

"30 bin ziyaretçi hedefliyoruz"

Franchise alanında özellikle yurtdışına açılma fırsatlarının arttığını dile getiren Erem, bu yıl ziyaretçi sayısının daha da artmasını beklediklerini söyledi. Erem, franchise sisteminin kalıcı ihracat anlamında büyük bir öneme sahip olduğunu belirterek, franchising yoluyla yurtdışında mağaza açmanın geleneksel ihracattan daha sürdürülebilir bir model sunduğunu ifade etti: 

"Kalıcı ihracat dediğimiz zaman, eğer yurt dışında kendi mağazalarınıza sahipseniz, o zaman sürekli olacak bir ihracat sürecini başlatmış oluyorsunuz. Geleneksel ticarette bir fuara katılıp bir müşteri bulabilirsiniz, ama ertesi yıl farklı bir ülkeden alım yapabilir. Halbuki franchising ile mağazalarınız sürekli faaliyet gösterir ve ihracat kalıcı olur."

"500 bin liraya anahtar teslim bir dükkan açabilirsiniz"

Erem ayrıca, fuarda yatırım yapmak isteyen girişimciler için 500 bin liradan başlayan franchise fırsatları olduğunu belirtti. Franchise ve bayilik alımlarının diğer yatırım enstrümanlarına göre daha kârlı olduğunun altını çizen Erem, şu örneği verdi: 

"500 bin liraya anahtar teslim bir dükkan açabiliyorsunuz. 2. aydan itibaren 50 bin ile 150 bin lira arasında kazanç elde ediyorsunuz. Yatırımcılarımız bu hesaba baktıklarında franchise’ın çok daha kârlı bir yatırım olduğunu görecekler."

Franchise sisteminin Türkiye’de hızla büyüdüğünü ve perakende sistemini domine ettiğini belirten Erem, birçok farklı sektörün bu sistem üzerinden büyüdüğünü ifade etti. Özellikle gıda sektörünün öne çıktığını ve dünya genelinde franchise sisteminin %60 oranında gıda üzerine kurulu olduğunu belirterek, "Gıda franchise’ları dünyada da olduğu gibi Türkiye’de de büyüyor. Amerika Birleşik Devletleri’nde franchise mağazalarının %60’ı gıda sektöründe. Türkiye’de ise franchise sistemi henüz %3 seviyelerinde, ancak bu oran hızla artacak." şeklinde konuştu.

"Hedefimiz 500 milyon dolarlık iş hacmi"

Markalara 360 derece hizmet verdiklerini belirten Erem, “Yıl boyunca dijitalden eşleştirmelere, pazarlamadan marka yönetimine kadar geniş bir hizmet yelpazesi sunuyoruz. Franchise dediğinizde işin içinde gıdadan ayakkabıya, ev tekstilinden marketlere kadar çok geniş bir sektör yelpazesi var." ifadelerini kullandı.

Özhan Erem, fuar etkinliğinin ekonomiye sağladığı katkıların altını çizerek, franchising sistemi sayesinde istihdam ve yurtdışı açılımlarında önemli fırsatlar yaratıldığını belirtti. Fuar bu yıl 500 milyon dolarlık iş hacmini hedefliyor. 

D S C01568

Fuar bu yıl Redstone ana sponsorluğu ile 4. yılını tamamlıyor. Redstone Holding A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Evrim Kırmızıtaş, Fuar Dergisi’ne yaptığı açıklamada, Bayim Olur Musun? fuarının ülkemiz için inanılmaz fırsatlar doğurduğunu belirterek, “Tüm girişimcilerin, tüm girişimci adayların, yatırım fırsatların değerlendireceği, bütün bayiliklerin burada olduğu, özellikle Medyafors önderliğinde, çok seçkin bayiliklerin toplandığı bir yer.” ifadelerini kullandı. Küçük birikimleri olan herkesin bu fuarda bir fırsatı olacağını belirten Kırmızıtaş, fuarın birçok sektörü içinde barındırmasının büyük bir avantaj olduğunu belirtti.

Editör: Sude Yılmaz