Uluslararası Yatak Endüstrisi Derneği (IBIA) ve Birleşik Fuar Yapım A.Ş. (BİFAŞ) işbirliğiyle düzenlenen IBIA Expo - Yatak Yan Sanayi ve Teknolojileri Fuarı, 25-28 Eylül 2024 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi'nde 300'ün üzerinde firma ve üreticinin katılımıyla kapılarını açtı. Fuarın organizatörlüğünü üstlenen BİFAŞ Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Vural, Fuar Dergisi mikrofonlarına açıklamalarda bulundu.
Yatak sektöründe yatırım yapmak isteyen tüm yatırımcılara cevap verebilecek bir fuar organize edildiğini vurgulayan Vural, fuara 100 ülkeden 35 bine yakın katılımcı beklediklerini belirterek şu açıklamaları yaptı: “Bu fuar, iğneden ipliğe makineler, teknolojiler, yedek parça ve aksesuarlar ve yatak sektörüne yönelik tüm malzemelerin sergilendiği bir şov olacak. Yaklaşık bir buçuk yıldır bu fuarla ilgili yurt dışı seyahatlerimiz, yurt dışı pazarlama faaliyetlerimiz devam ediyor. Güney Afrika'dan, Güney Amerika'dan, Hindistan'a kadar, Çin'e kadar, Kore'ye kadar, Rusya'dan, Kuzey Amerika'daki ülkelere kadar birçok yerde tanıtım yaptık. Şu anda çok sayıda yabancı ziyaretçinin buluştuğu bir yatak endüstrisi fuarı düzenliyoruz.”
Bu sene üçüncüsü düzenlenen fuarın Ticaret Bakanlığı destek kapsamına girerek uluslararası unvanını aldığını açıklayan Vural, IBIA Fuarı’nın yatak sektöründeki en önemli fuar olduğunu belirtti. Vural, “Bizim tarihimize ve lokasyonumuza göre, diğer ülkelerdeki fuarlar kendilerini bu tarihe göre ayarlayıp yeni bir yapılanma içerisine girdiler. Özellikle Avrupa'daki vize sorunu, ulaşımla ilgili problemler, göçlerle ilgili sıkıntılar İstanbul'u bir merkez haline getirdi. Dolayısıyla bu fuarın da bundan böyle büyüyerek gelişeceğini düşünüyorum” ifadelerini kullandı.
Çin ile rekabet içerisinde olan sektörün önümüzdeki yıllar içerisindeki hedeflerine dair konuşan Vural, “Türk makine sektörünün Çin'in gerisinde kalmayacağını düşünüyorum. Yatak sektörü çok büyük bir pazar ve Türkiye'nin yeri, Avrupa'ya yakınlığı ve diğer ülkelere ulaşım kolaylığı açısından lojistik anlamda çok büyük bir üs. Bu anlamda Çin'in önüne geçebileceğimizi düşünüyorum. Çin'in üretimi belli adetlerde, belli tonajlarda çok fazla olabilir. Ama Türkiye'deki üretim her zaman firmaya özel, markaya özel, butik işler olduğu için Çin'le rekabet şansımızın olduğunu düşünüyorum” dedi.