İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) düzenlediği ‘Lezzeti Dünyaya Taşıyanlar 2023 İhracat Öncü Ödül Töreni’’ ile ihracatın öncü firmalarını ödüllendirdi. TİM’in İstanbul’daki binasında düzenlenen etkinlikte, TİM Başkanı Mustafa Gültepe’nin yanı sıra ihracatçı birlikleri başkanları ve firma temsilcileri yer aldı. Törenle ilgili detayları Fuar Dergisi mikrofonlarımıza aktaran İHBİR Başkanı Kazım Taycı, sektörle ilgili değerlendirmelerde bulunarak 2025 hedeflerini açıkladı.
5 farklı kategoride 7’şer firmaya platin ve altın ödüller şeklinde yaklaşık 70 firmanın ödüllendirildiği gecede konuşan Taycı, “Farklı gruplarda hem ülke dağılımı noktasında hem de cirolarımızda kriterlerimiz oldu. Dolayısıyla onlara böyle bir hediye verecek olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. İnşallah önümüzdeki 2 yıl için bu sayılarımızı daha da artırırız.” ifadelerini kullandı.
"İHBİR özelinde baktığımız zaman %9'luk bir büyüme söz konusu"
İHBİR olarak haricen farklı bir gurur yaşadıklarını ifade eden Başkan, “Genel gıda olarak baktığımız zaman Türkiye genelinde yaklaşık %4 bir düşüş söz konusu. Ama İHBİR özelinde baktığımız zaman %9'luk bir büyüme var. Yine bunun da bir mutluluğunu, gururunu yaşıyoruz.
Hedefe giden yolda maliyetle, dövizle ve kurla ilgili sıkıntılar yaşadıklarını belirten Taycı, “Bütün bunlara rağmen Hububat sektörü olarak geçtiğimiz yılın aynı rakamlarını koruduk. Otoritenin buğdaya getirmiş olduğu bir kısıntıdan dolayı ihracatımızda bir düşüş gerçekleşti. Eğer o da olmamış olsaydı yine %5'lik bir performans gösterecektik.
"%5'lik bir büyüme hedefliyoruz"
2025 yılı ile ilgili hedeflerini aktaran İHBİR Başkanı, “Yine %5'lik bir büyüme hedefliyoruz. İhracat yaptığımız ülkeler bunlara müsait. Pazar, üretim ve tarım olarak müsaitliğimiz var. Tabii otoritenin almış olduğu kararlar bir takım ürünlerde aç, kapa, kısıtlama gibi şeyler oluyor. Onlardan da ricamız şudur: Bu tip kararlar alınırken birlikte istişare edersek daha sağlıklı kararlar alabiliriz.” İfadelerini kullandı.
2025 yılında yine Ticaret Bakanlığı'nın TURQUALITY programı dahilinde İHBİR’in bütün Amerika kıtasını mercek altına yatırdığını belirten Başkan, “Burada 4 yıllık bir program söz konusu, önemli bir tanıtım bütçemiz var. Dolayısıyla Amerika'daki her türlü fuar, her türlü satın alma, sektörel ziyaret ve benzeri organizasyonlar düzenlediğimiz gibi sektörümüz içerisindeki ürünlerin de Amerika kıtasında tanıtımı için elimizden gelen faaliyetleri göstereceğiz. Yani 2025 yılında odaklandığımız ana pazarımız Amerika, ABD diyebilirim.”