Logitrans Fuarı Lojistik Sektörünün 25 Milyar Dolar Hedefinde Önemli Bir
Platform
Avrupa ve Asya arasındaki kıtalararası tedarik zincirinde iş ilişkileri kurabilmek ve lojistik sektörünün
paydaşlarını biraraya getirmek açısından en güçlü platform olarak kabul edilen ‘Uluslararası logitrans
Transport Lojistik
Fuarı’ 16-18 Kasım 2022 tarihlerinde kapılarını bu kez
Yenikapı Fuar alanında açtı.
Türkiye’nin mal ihracatı ile birlikte büyüyerek uluslararası lojistik gelirlerini 2025’de 20 milyar dolara,
2030’da 30 milyar dolara yükseltmeyi amaçladığına dikkat çeken
EKO Fuarcılık Genel Müdür
Yardımcısı Ekin Seren Ünsaç, logitrans’ın bu süreçte lojistiğin tüm tarafları için katma değer yaratan
güçlü bir platform haline geldiğini söyledi.
logitrans’a bu yıl ülke bazında katılımda önemli bir artış oldu. logitrans’ın fuar alanını bu yıl
Türkiye’den önde gelen kuruluşların ve şirketlerin yanı sıra 21 ülkeden katılımcılar da ayrı bir zenginlik
katacak.Bu ülkeler Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Çin, Çekya, Mısır, Estonya, Fransa, Almanya, Macaristan,
İtalya, Kazakistan, Letonya, Rusya, Sırbistan, İspanya, Hollanda, Türkiye, Türkmenistan, Birleşik Arap
Emirlikleri, Birleşik Krallık olarak açıklandı. Fuarda 4 ülke, Almanya, Çekya, Rusya, Letonya ise pavilyon
olarak temsil edilecek.
Fuarda her biri kendi alanında isim ve marka yapmış 164 katılımcı kuruluş ve şirket yer alacak.
logitrans’ın katılımcıları arasında Türk lojistik sektöründen Sarp Intermodal, Arkas, Galata, Evolog,
Omsan, Karınca, Ulusoy, Tırsan gibi lojistik sektörünün dev isimleri dikkat çekiyor. Uluslararası alanda
önemli bir ilerleme kateden ve küresel hava kargonun en önemli oyuncularından biri haline gelen
Turkish Cargo ise yine logitrans’ın vitrin katılımcılarından biri olacak.
Fuara Türkiye dışından katılan kuruluşlar arasında büyük uluslararası markalar yer alıyor. Fuarın
yabancı katılımcıları arasında DFDS, Kazakhstan Railways, Qatar Airways, Lufthansa Cargo, Port of
Trieste, DSV, Port of Toulon, Port of Marseille gibi önemli isimler alacak. Alman Pavilyonu’nda ise
Dachser, Interrail Europe gibi dünya markaları fuarda temsil edilecek.
Türkiye Lojistikte En Önemli Hub Olma Yolunda
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nın Türkiye’nin lojistik alt yapısını ve servis
üstünlüklerini görmek adına tüm dünyanın ilgisini çektiğini belirten EKO Fuarcılık Genel Müdür Yardımcısı Ekin Seren Ünsaç, “logitrans bu yıl her zamankinden daha güçlü bir odak noktası olarak
büyük bir ilgi çekiyor” dedi şunları ekledi:
“Dünyada tüketim hacminde önemli bir büyüklüğü oluşturan Avrupa ve batı bloku pandemi sürecinde
yer yer kopan dünya tedarik zincirine şimdi çok daha stratejik bir gözle bakıyor. Türkiye’nin konumu,
tüm coğrafyalara olan erişim olanakları, lojistik alt yapısı ve kendi sektörlerinde yetkin şirketleri ile
çok daha önemli hale geldi. Türkiye sadece bir bölgesel çözüm merkezi değil, tesisleri, depoları,
karayolları, deniz ve hava limanlarıyla dünyanın lojistik hublarından biri olma yolunda.”
Lojistik Teknoloji Yoğun ve Modern Bir Sektör
Küresel ekonomilerin büyümesinde lojistiğin öneminin pandemi döneminde çok net anlaşıldığını
belirten Ekin Seren Ünsaç, lojistik endüstrisinin bugün taşıma ve depolama kavramının çok ötesinde
modern ve teknoloji yoğun bir sektör haline geldiğini vurgulayarak şu değerlendirmede bulundu;
“Tedarik ve üretim zincirinin başarısı ve kesintisiz faaliyet sürdürmesi lojistik sektörünün olanakları ve
teknolojik yetenekleri ile artık doğrudan ilgilidir.
Karayolu ve deniz taşımacılığı kuşkusuz lojistiğin en
önemli damarlarını oluştursa da hava kargonun ve demiryollarının giderek artan önemini hep birlikte
izliyoruz. İntermodal veya kombine
taşımacılık hem tedarik zincirinin aksamaması hem de çevreci bir
lojistik altyapısı ve üst yapısı oluşturmak açısından kaçınılmaz olarak tercih edilen bir modele doğru
hızla evrilmektedir. Lojistiğin artık yerel gücünün küresel güçle birleşmesi rekabet açısından
vazgeçilmezdir. Türk lojistik sektörü teknolojisiyle, intermodal taşımacılık olanakları ve altyapısıyla,
insan kaynaklarıyla hep birlikte güçlü bir küresel bir oyuncu olarak kabul edilmektedir. Lojistik
sektörünün küresel olmama gibi bir seçeneği yoktur”.