Erdoğan, G20 Liderler Zirvesi'ne katılmak üzere Brezilya'ya gidiyor Erdoğan, G20 Liderler Zirvesi'ne katılmak üzere Brezilya'ya gidiyor
Bölgesinin en büyük endüstriyel reklam ve dijital baskı fuarı SIGN İstanbul 2023’ün sonuç raporu yayınlandı. Tarsus Fuarcılık tarafından bu yıl 24.’sü düzenlenen organizasyona, yurt içi ve yurt dışından 253 marka katılırken, fuarı 90 ülkeden 24.612 profesyonel ziyaret etti. SIGN İstanbul 2023 ziyaretçilerinin yüzde 25’ini dijital baskı merkezleri, yüzde 24’ünü reklam ajansları, yüzde 19’unu tekstil üreticileri, yüzde 15’ini ise endüstriyel reklam üreticileri oluşturdu. Perakende malzeme satıcıları, makine ve malzeme üreticileri ve ithalatçıları, kobiler ve reklamverenler ile mimar ve mühendisler de, SIGN İstanbul 2023’ü takip eden profesyoneller arasında yerini aldı. Yurt dışı ziyaretçi oranı yüzde 19 arttı Tüyap Beylikdüzü’nde toplam 30 bin metrekare alanda gerçekleştirilen fuarın sonuç raporunda, katılımcı ve ziyaretçilerden gelen anket sonuçlarına yer verildi. Buna göre SIGN İstanbul’un memnuniyet oranları ortalama yüzde 95’leri buldu. Bu yılki buluşmada, yurt dışı ziyaretçi oranını yüzde 19 arttıran SIGN İstanbul’u Asya Pasifik bölgesinden Amerika’ya, Orta ve Batı Avrupa’dan Afrika’ya Orta Doğu’dan Balkanlara 90 ülkeden toplam 3.976 profesyonel takip etti. SIGN İstanbul 2023’ü en çok ziyaret eden ülkeler sırasıyla İran, Kosova, Bulgaristan, Makedonya, Irak, Almanya, Romanya, Azerbaycan, Tunus ve Gürcistan oldu. Fuara, İstanbul’dan sonra yurt içinden en çok ziyaretçi ise Ankara, Bursa, İzmir, Kocaeli, Tekirdağ, Antalya, Sakarya, Konya, Kayseri ve Mersin’den geldi. Katılımcılara göre, satın almacılara ulaşmada en önemli adres SIGN İstanbul Fuar katılımcılarının yüzde 95’i, SIGN İstanbul’un yeni satın almacılara ulaşarak iş bağlantıları kurmalarına olanak sağladığını söylerken, yüzde 94’ü ürünlerini sergilemek için en ideal uluslararası platform olarak SIGN İstanbul’u görüyor. Fuara katılan firmaların yüzde 93’ü ise satış rakamlarını arttırmak ve ticaret yapmak için en uygun platform olduğunu söylüyor. SIGN İstanbul’un kendilerini tüm dünyadan satın almacılarla buluşmalarını sağladığı görüşünde olan katılımcı oranı ise yüzde 90.SIGN İstanbul 2023’ü ziyaret eden profesyonellerin yüzde 99’u, 2024 buluşmasına da geleceklerini söyledi SIGN İstanbul 2023’ün sonuç raporunda profesyonel ziyaretçilerin görüşlerine ilişkin anket sonuçlarına da yer verildi. Buna göre, fuara gelen profesyonellerin yüzde 99’u, SIGN İstanbul 2024’ü de ziyaret edeceklerini ifade etti. “SIGN İstanbul endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektöründeki en iyi markalarla iletişim kurmamızı sağlıyor” diyenlerin oranı yüzde 91 olurken, ziyaretçilerin yine yüzde 91’i, fuarın en iyi ürünleri satın almak için ideal bir platform olduğunu düşünüyor. SIGN İstanbul’u sektör trendlerini takip etmek ve lider markalarla bir araya gelmek için en doğru adres olarak görenler yüzde 90’lık bir kısmı oluştururken, ziyaretçilerin yüzde 89’u ise SIGN İstanbul katılımcı profilinden memnun olduğunu söylüyor.
Editör: Eslem Nur KARAMAN