Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ardeşen-Çamlıhemşin-Ayder İl Yolu kapsamında inşa edilen Çamlıhemşin Tüneli’nin ışık görme töreninde önemli açıklamalarda bulundu. Tünelin temel atma töreninin geçen yıl Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile gerçekleştirildiğini hatırlatan Bakan Uraloğlu, projenin detaylarını paylaştı.

Projenin Boyutu ve Özellikleri

Bakan Uraloğlu, projenin Karadeniz Sahil Yolu'nun Pazar – Ardeşen ayrımından başlayarak Çamlıhemşin’den geçip Ayder Yenileme ve Koruma Projesi ile entegre olduğunu belirtti. 960 metrelik Çamlıhemşin Tüneli ile birlikte toplam uzunluğu 39,5 kilometreye ulaşan proje, 2 bin 252 metrelik Hala Tüneli, 4 köprü, 3 kavşak ve 3 kilometrelik bağlantı yolunu içermektedir. Uraloğlu, "Yolumuz tamamlandığında mevcut yolda 2 kilometre, seyahat süresinde ise 20 dakika kısalma sağlayacağız." ifadelerini kullandı.

Coğrafi Zorluklar ve Çözüm Yolları

Bakan, Doğu Karadeniz Bölgesi'nin zorlu coğrafi şartlarına da dikkat çekerek, bölgedeki kaya düşmeleri, sel afetleri ve heyelan riskleri gibi engellerin aşılması için tünel ve köprü projelerinin gerçekleştirilmesi gerektiğini vurguladı. "Bu azmin ve kararlılığın bir örneğini daha yaşıyoruz. Ardeşen Ayrımı'ndan Ayder Yaylası'na yol boyunca trafiğin güvenli akışını sağlamak amacıyla özellikle yaz aylarında trafik yoğunluğu artan Çamlıhemşin ilçe geçişini Çamlıhemşin Tüneli ile geçiyoruz." dedi.

Ekonomik ve Çevresel Katkılar

Uraloğlu, projenin bölgedeki trafik yoğunluğunu azaltarak daha hızlı, güvenli ve konforlu bir ulaşım sağlayacağını belirtti. "Yolumuz tamamlandığında mevcut yolda 2 kilometre, seyahat süresinde ise 20 dakika kısalma sağlayacağız. Böylece zamandan 180 milyon lira, akaryakıttan 115 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 295 milyon lira tasarruf edeceğiz. Ayrıca, araçların karbon emisyonunu 5 bin 600 ton azaltarak Rize'nin eşsiz doğasının korunmasına katkı sağlayacağız." şeklinde konuştu.

Turizm ve Ekonomik Gelişmeler

Ulaşım kolaylığı sağlayacak projenin, Ayder Yaylası başta olmak üzere bölgedeki ticaret ve turizm potansiyelini artıracağını ifade eden Uraloğlu, "Daha kısa sürede, konfor ve güvenle ulaşabilme imkânı, turistlerin bölgede daha fazla zaman geçirmelerine imkân tanıyacak. Turizm çeşitliliğini artırarak bölgenin ekonomisine katkı sağlayacak." dedi.

Aday Havuz Sistemi ile İş Arayanlar ve İşverenler Buluşuyor Aday Havuz Sistemi ile İş Arayanlar ve İşverenler Buluşuyor

Karayolu Ağı ve Yatırımlar

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın "Yol medeniyettir" sözünü hatırlatan Uraloğlu, Türkiye'nin karayolu ağının 68 bin 494 kilometreye ulaştığını ve 29 bin 590 kilometresinin bölünmüş yol ağından oluştuğunu belirtti. Ayrıca, son 22 yılda Türkiye genelinde 715 kilometre tünel ve 788 kilometre köprü inşa edildiğini vurgulayarak, bu yapıların yıllık toplam 197 milyar 492 milyon lira ekonomik fayda sağladığını ifade etti.

Rize İçin Önemli Yatırımlar

Rize’nin Avrupa ile Orta Asya’ya açılan Kafkasya Koridoru üzerindeki konumunun önemine değinen Uraloğlu, son 22 yılda Rize’ye ulaşım ve iletişim altyapısı için 135 milyar 935 milyon lira harcandığını belirtti. "Bu nedenle Rize'nin artan potansiyeline bağlı olarak ortaya çıkan ulaşım ihtiyaçlarını karşılamak ve gelişmiş bir ulaşım ve iletişim altyapısı tesis etmeye gayret ediyoruz." dedi.

Sonuç ve Gelecek Vizyonu

Bakan Uraloğlu, İyidere Lojistik Limanı'nın Rize’nin geleceğine vurulan bir mühür olduğunu, bölgenin gelişen ulaşım ağları sayesinde uluslararası bir lojistik üs haline geleceğini ifade etti. Rize'nin çayın başkenti olarak zirvedeki yerini korumakla kalmayıp, Türkiye'yi dünyaya bağlayacak bir merkez olacağını sözlerine ekledi.

Editör: Sude Yılmaz