Kamuda uygulanacak tasarruf tedbirlerinin pek çok sektörü doğrudan ya da dolaylı yoldan etkilemesi bekleniyor. Promosyon ve tanıtım ürünlerinin hediye veya eşantiyon kapsamında değerlendirilerek yasaklanmış olmasını, 300 bin kişilik istihdama sahip Türkiye Promosyon Sektörü için olumsuz bir gelişme olarak nitelendiren PROMASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karatemiz, çıkışı ihracatta gördüklerini söyledi. Bu noktada fuarların önemine değinen Karatemiz, “Derneğimizin desteğiyle 31 Ekim – 3 Kasım tarihlerinde gerçekleştirilecek PROMOGIFT İstanbul, bir taraftan sektör firmalarımızı yeni pazarlara açarken, diğer yandan da özellikle kamuda tasarruf tedbirlerinin yol açacağı iç piyasadaki daralmanın etkilerini azaltacak yeni ihracat fırsatları yaratacak” dedi.

Türkiye Promosyon Sektörü’nün çatı kuruluşlarından PROMASİAD desteğiyle bu yıl ikinci kez ayrı bir fuar olarak düzenleyecekleri PROMOGIFT İstanbul’un, katılımcı firmalar ve profesyonel ziyaretçileri için önemli ticaret fırsatları yaratacağını söyleyen Fuar Direktörü Seda Bozkurt da, yeni pazarlara açılmayı hedefleyen promosyon firmalarını PROMOGIFT’e beklediklerini ifade etti.  

SEKTÖRLERİN KALBİ FUARLARDA ATIYOR SEKTÖRLERİN KALBİ FUARLARDA ATIYOR

Karatemiz; “Promosyon ürünleri israf değil, ticaret ve üretimi arttıran enstrümanlar. Yapılan araştırmalara göre, promosyon ürünü verilen kişilerin yüzde 85’i ürüne ait markayı hatırlıyor.”

Açıklamasında promosyon ürünlerinin önemine de değinen Karatemiz, “Bu ürünler, gereksiz harcama kalemi ya da israf değil. Aksine, başta KOBİ’ler olmak üzere özellikle sınırlı bütçeye sahip firmalar açısından önemli birer kurumsal tanıtım ve reklam aracı. Promosyon ürünlerine yönelik satın alma yatırımları firmalara tanınmaları, hatırlanmaları, rakipleri arasında farkındalık yaratmaları ve böyle ticaretlerini arttırmaları yönünde önemli fırsatlar sağlıyor” dedi.

Bozkurt; “PROMOGIFT İstanbul, sektörün ihracat hedefine doğrudan katkı sunacak”

Reklamcılık, kâğıt ve kâğıt ürünleri, matbaa, basım ve yayıncılık, tekstil, plastik ürünleri, metal ve makine sanayi, seramik ve cam gibi çok sayıda sektör ile doğrudan ilişkili olan Türkiye Promosyon Sektörü’nün, 300 milyar liranın üzerinde bir pazar hacmine sahip olduğu düşünülüyor. Giyimden elektronik eşyaya, züccaciyeden ofis ekipmanlarına, kırtasiyeden otomobil aksesuarlarına kadar yüzlerce farklı ürün grubunu bünyesinde bulunduran sektörün, 2024 yılında 1 milyar dolarlık ihracat hedeflediğini söyleyen Bozkurt, “PROMOGIFT İstanbul bu hedefe ulaşmada önemli bir ticaret adımı olacak” dedi.  

31 Ekim – 03 Kasım 2024 tarihlerinde Tüyap Beylikdüzü’nde gerçekleştirilecek olan PROMOGIFT İstanbul’un, ev sahipliği yapacağı 6 binin üzerindeki alıcı sayesinde, sektörel ihracata önemli ölçüde doğrudan katkı sunması bekleniyor. Fuarda, “Kurumsal Tanıtım Ürünleri”, “Promosyon Baskı Sistemleri”, “Kurumsal Tekstil Ürünleri”, “Hediyelik Eşyalar”, “Kırtasiye & Ofis Aksesuarları”, “Teknoloji & Elektronik Eşya”, “Matbaa Ürünleri” ve “Geri Dönüşümlü Ürünler” ana kategorilerinde binlerce yeni ürün bir arada sergilenecek.

Editör: Sude Yılmaz