İstanbul Fuar Merkezi’nde 42. kez düzenlenen Anne Bebek ve Çocuk Ürünleri Fuarı CBME Türkiye, 2024 yılı itibariyle uluslararası pazarlardan büyük ilgi gördü. Fuar, ziyaretçi yoğunluğunun yüzde 11 oranında arttığı bir yıl olurken, sektördeki durgunluğa ticari canlılık katmayı başardı. Türkiye’nin yanı sıra 10 farklı ülkeden 1.000’in üzerinde markanın katılımıyla gerçekleşen fuar, katılımcılara yeniliklerini sergileme fırsatı sundu. CBME Türkiye 2024, özellikle Bosna-Hersek’in yüzde 200 oranındaki ziyaretçi artışıyla dikkat çekerken, Amerika Birleşik Devletleri, Brezilya, İngiltere, İspanya, Polonya, Romanya, Pakistan, Özbekistan, Tacikistan ve İran gibi ülkeler de en çok ziyaretçi artışı yaşayan diğer pazarlar oldu.

Anne bebek ve çocuk ürünleri sektörünün uluslararası buluşma noktası olarak öne çıkan CBME Türkiye, 2024 yılında da sektördeki durgunluğa karşı güçlü bir direncini ortaya koydu. Fuarın Fuar Direktörü Hatice Dinçer, CBME Türkiye’nin metrekareye düşen ziyaretçi oranının yüzde 11 arttığını belirterek, “Bu seneki fuarımızda yine yurt dışından yoğun bir ilgi vardı. 100’ün üzerinde ülkeden 12 bin kadar sektör profesyoneli, yeni satın almalar, işbirliği fırsatları ve ticaret anlaşmaları yapmak üzere İstanbul’a geldi. Dünya genelindeki ekonomik istikrarsızlık ve bölgesel olumsuzlukların etkisiyle durgun bir süreç yaşayan sektöre bu fuar, adeta can suyu oldu” dedi.

CBME Türkiye 2024’e en çok yabancı ziyaretçi, Kuzey Afrika ve Orta Doğu ülkelerinden geldi. Cezayir, Libya, Rusya, İran, Irak, Suudi Arabistan, Kazakistan, Filistin, Fas ve Suriye gibi ülkelerden gelen sektör profesyonelleri, fuarda bebek, çocuk ve genç giyiminden abiye, pijama ve çoraptan ayakkabıya, ev tekstilinden aksesuarlara kadar geniş bir ürün yelpazesinde yenilikleri inceleme fırsatı buldu. Katılımcılar, avantajlı fiyatlarla ürün alımını gerçekleştirme imkanına da sahip oldu.

Kadın Girişimciler ‘Women in Charge’ Alanında Buluştu

Borsa İstanbul BIST 100 endeksi 2024’te yüzde 31,6 yükseldi Borsa İstanbul BIST 100 endeksi 2024’te yüzde 31,6 yükseldi

CBME Türkiye 2024, sektördeki kadın girişimcileri desteklemek amacıyla hayata geçirilen ‘Women in Charge’ projesiyle de dikkat çekti. Fuarda oluşturulan özel alanda, girişimci kadınlar bir araya geldi ve sektörel deneyimlerini paylaştı. Ayrıca, fuarın konferans programında anne, bebek ve çocuk ürünleri sektöründe Afrika kıtası ve Uzakdoğu’ya yönelik ihracat fırsatları, e-ticaret ve e-ihracat konuları ele alındı. Geleneksel hale gelen WGSN Trend Seminerleri’nde ise 2025 yılı bebek ve çocuk giyimini etkileyen makro faktörler ile renk, desen, kumaş, giyim ve aksesuar trendlerine dair önemli bilgiler paylaşıldı.

CBME Türkiye 2025’e Hazır

CBME Türkiye, anne, bebek ve çocuk ürünleri sektöründeki yenilikleri sergilemeye ve uluslararası pazarlara açılmaya devam ediyor. 2024’teki büyük başarı, fuarın önümüzdeki yıllarda da sektördeki önemli buluşma noktalarından biri olmaya devam edeceğini gösteriyor. 43. edisyonu için hazırlıklar şimdiden başlamışken, CBME Türkiye 2025, 10-13 Aralık tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek.

Editör: Sude Yılmaz