AmCham Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, Türkiye’de ticaret ve yatırımları genişletecek yeni işbirliklerini İstanbul’da gerçekleştirilen AmChams Avrasya Ekonomi Zirvesi’nde değerlendirdi. Türkiye, Yunanistan ve Bulgaristan Amerikan ticaret odalarının düzenlediği zirvede, bölgeden hükümet temsilcileri, kalkınma ajansları, iş liderleri ve yatırımcılar Türkiye’yi Avrasya’nın merkezinde konumlandıracak ekonomik işbirlikleri için bir araya geldi. Turnaoğlu, zirvenin Türkiye'nin ABD ile ticarette 100 milyar dolar hedefini gerçekleştirmede önemli bir dönüm noktası oluşturduğunu ve Türkiye'nin bu konuda ciddi bir potansiyel taşıdığını belirtti.

Zirvede yaptığı açıklamalarda Turnaoğlu, Türkiye’nin ABD şirketleri için giderek daha stratejik bir merkez haline geldiğini belirterek, ABD’li perakende devi Walmart'ın Türkiye'de ofis açarak mobilya ve dondurulmuş gıda sektörlerinden alımlara başlayacağını bildirdi. Türkiye'yi tedarik merkezi olarak konumlandıran Walmart’ın bu stratejisinin, bölgedeki ticari ilişkiler için önemli bir adım olduğunu vurguladı.

PAGEV Başkanı Yavuz Eroğlu, Türk Plastik Endüstrisi Kongresi'nde sektörün geleceğini anlattı PAGEV Başkanı Yavuz Eroğlu, Türk Plastik Endüstrisi Kongresi'nde sektörün geleceğini anlattı

Turnaoğlu, Türkiye'nin son beş yılda ABD ile ticaret hacmini iki katına çıkararak 40 milyar dolara ulaştığını ve hedeflenen 100 milyar dolara ulaşmanın 2028-2029 yıllarında mümkün olduğunu ifade etti. Türkiye’de 60 milyar dolarlık ABD yatırımı bulunduğunu ve AmCham Türkiye üye sayısının bu dönemde yüzde 50 arttığını söyleyen Turnaoğlu, Türkiye’de faaliyet gösteren Amerikan şirketi sayısının 2 bine ulaştığını belirtti. ABD ile savunma sanayi işbirliğinin de geliştiğini kaydeden Turnaoğlu, Boeing ve General Electric gibi büyük şirketlerin Türkiye’deki yatırımlarının daha da artmasının beklendiğini aktardı.

Türkiye'nin ABD’ye yönelik ihracatında otomobil, makine, tekstil ve kimya ürünlerinin yanı sıra mobilya sektöründe de ciddi bir talep olduğunu belirten Turnaoğlu, "Türkiye’nin ihracatında ABD ikinci en büyük pazar konumunda. Türkiye'nin bu başarıyı destekleyen aktörlerinden biri de Türk Hava Yolları’dır. THY, şu an Amerika’da 14 farklı şehre uçuyor ve en büyük katkıyı kargo taşımacılığı sağlıyor" dedi. Pandemi döneminde THY’nin kargo kapasitesini genişleterek Türkiye ile ABD arasındaki e-ihracatı artırdığını ifade eden Turnaoğlu, "Türkiye’nin e-ihracatının yüzde 50’sinin ABD’ye yapılması, THY’nin bu konuda sunduğu kargo desteğiyle daha da gelişiyor," değerlendirmesinde bulundu.

Bu gelişmeler ışığında, ABD’nin Türkiye ile bölgesel ortaklıklarının hızla genişlemekte olduğunu belirten Turnaoğlu, Türkiye’nin Avrasya’nın ticaret ve yatırım merkezi olarak konumunu güçlendirdiğini vurguladı.

Editör: Sude Yılmaz